lördag 20 december 2008

Stå på dig

Jag jobbar i Frihamnen. I veckan så upptäckte jag en jävligt rolig grej när jag tittade ut genom fönstret. Mitt i inloppet, granne med en bensinmack och nåt enormt komplex som är antingen ett kontor eller ett lager, ligger en liten röd villa. Såhär ser den ut:


Där, i mitten, ligger den. Om vi zoomar in lite:


Helt underbart malplacerad. Det känns som att de som ville bygga Frihanmen gick runt till alla som bodde i sina små röda kåkar och sa: "Hej ursäkta, vi ska bygga en riktigt grå och tråkig hamn här och skulle vilja köpa ditt hus och rämna det med marken". Och då fanns det någon liten männska eller en liten familj som bara helt sonika sa: "Hm.. nej. Jag tror inte det. Bring it on med din betong och dina färjor. Skulle inte kunna bry mig mindre". Och så står det där huset där, än idag. Det är naturligtvis bara min teori. Om någon vet vad det här egentligen rör sig om, varsågod att berätta för mig. Om jag inte får något svar så känner jag mig tvingad att gå ner på lunchen och fråga dem själva.

1 kommentar: