tisdag 23 december 2008

Sömnlös i Stockholm

Jag har vänt på dygnet. Detta händer mig för jämnan så fort man har en lite längre ledighet. Plötsligt beter man sig som en uppspelt 9-åring som är uppe till tre bara FÖR ATT JAG KAN!
Alltså låg jag och vred mig i sängen i typ två timmar igår innan jag somnade vid fyra. Men det är grymt bra program vid den tiden, kollade på Weed, F-word och Saturday night live innan jag till slut knoppade in.
Äntligen börjar jag få liiiite lite julfeeling. Har känt mig totalt ojulig helda december men i söndags var vi på julbord hos S's pappa med familj. Och let me tell you. Vi var där i sex timmar och under den tiden tror jag att jag blev itutad mer öl, snaps, champagne och portvin än jag har blivit under tre års julbord sammanlagt. Ni vet hur det kan bli om man börjar dricka för tidigt på dagen, och baksmällan smyger på en framåt eftermiddagen? Rätt obehagligt, märkte det när vi stod och spelade biljard samma kväll och jag hade grava fokuseringsproblem.
Anyways, det var riktigt trevligt. Vi dansade runt i huset också! Sådär som man liksom bara gör på film, runt granen. Men om man har ett hus som tillåter runddans så kan jag varmt rekommendera det.

Sen har det inte hänt så mycket. Handlat julklappar, tvättat, kollat på film ("Love Actually", "Joheunnom nabbeunnom isanghannom" (The good The bad The weird). Och igår kom jag på att jag hade ett gäng böcker hemma som jag hade lånat på biblioteket och som var grymt försenade. Jag loggade in, och mycket riktigt:


Är det inte typiskt? Första gången jag är på bibblan på kanske ett år, och då ska jag prompt låna 8 böcker som jag sen inte ens klarar av att lämna tillbaka. Jag trodde faktiskt att förseningsavgiften skulle vara mkt saftigare, men det var fortfarande 200 spänn rakt i sjön.
Nu ska jag hem till morsan, måla mormors naglar, äta knäck och pilla mig i naveln i tre dygn. På juldagen blir det rajtan tajtan med mina favoritmänniskor (S, H och K), men innan dess säger vi GOD JUL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar