söndag 7 december 2008

Godnatt

Min dag i bilder.
Morgonen började med en medioker frukost eftersom mormor skulle bjussa på julbord på LE GRAND HOTEL.

Jag tror att jag snittade fem tallrikar innan jag avslutade hela projektet med en liten tallrik gröt.

Såhär ser förövrigt toaletterna ut på bygget (jag spenderade en del tid där efter denna enorma måltid):

Efter detta rullade mormor oah jag ut på stan där jag inhandlade några pocketböcker i julklapp åt mamma, ett kräm-kit i födelsedagspresent åt C och en kjol som julklapp till mig.

Sen åkte jag egentligen bara hem och vände eftersom jag var beordrad att komma lite tidigare till en kärlkramps-C som var ohyggligt stressad över sin födelsedagsfest. C hade lagat till en jävla brakfest bestående av sjukt mycket god mat och vin, hon är en helt fantastisk party-planner. När alla gäster hade kommit var det emellertid dags för tårta och då såg hon rätt glad ut, trots stressen:

Jahapp. Även jag hade börjat muntra till, speciellt eftrsom jag fick sitta och suga på ett antal fantastiskt vackra och goda öl. TUBORG GULD finns tydligen inte i Sverige så man får ta det man får.

Kvällen skönaste present bestod av en kopp där det stod "Queen of fucking everything". J och jag stod och debatterade en aning om ifall det innebar "Queen of fucking EVERYTING" eller "Queen of FUCKING everything" men kom fram till en konesus om att charmen låg i dubbeltydigheten.

Sen fick J plötsligt ett tröttryck (inte helt ovanligt, han har en tendens att "vilja ta en tupplur på 5-10 minuter" innan man går ut, mycket märkligt). Det syns inte så tydligt här men han står alltså på knäna på marken med överkroppen framlutad över sängen. Enda skälet till att han tittar upp är egentligen för att S kastade en hårfärg på honom vid detta tillfälle.

Jahapp. Sedan skulle hela sällskapet bege sig till Café Opera. Som vanligt var jag mycket skeptisk till allt som ligger inom en 10 km radius från stureplan och hade det rätt beige tills underbara K dök upp med sin lillasyrra. Hon tryckte i mig ett järn och sen var det bara Ibiza-dans till kl 2. Innan dess hann jag filosofera lite på toaltten över en öl som jag precis köpt för 69 kr.

Så här såg den ut.

Om jag inte inbillar mig så kostar den runt 12 spänn på systemet. Det var inte utan att jag kände mig lurad. Tror inte att jag köpt en så dyr öl på flera år.

Nu har jag iaf ätit lite natt-müsli (och i vanlig ordning pillat ur alla russinen ur paketet). Så jag känner mig rätt så jävla redo för sängen. Imorgon blir det hundutställning och kanske volontärfest.

PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar