söndag 7 december 2008

A-doggi-dogg

Idag var jag på hundutställning.
Min (morsans) hund Stella skulle ställa ut så jag hakade på och gick runt och kollade på. Stella blev tyvärr PISKAD i konkurrensen och kom femma av typ... sju. Här har vi stackars Stella, en lagotto romagnolo, trea från vänster.


Men det var grymt kul ändå. Tror inte att jag har haft ett leende på mina läppar under så lång tid på mycket länge. Som semi-hundägare kan jag faktiskt intyga att hundar är kanske den mest villkorslösa varelsen som älskar dig trots att du presterar dåligt på jobbet eller att jeansen sitter lite illa.
Vissa kan man dock ta på mer eller mindre allvar, typ en Puli:


Yes, mon! Träffade även gamla kollegan L som satt och hundvaktade en fransk bulldog (en av mina absoluta favorithundar).


Ifall jag någonsin sakffar hund så blir det en lagotto, fransk bulldogg eller amstaff. Iaf, efter två varmkorvar utanför mässhallen tog L och jag pendeln hem. Jag hoppade av vid södra station och gick helt fel, chockerande nog. Det är helt sjukt vilken dålig koll jag har på söder så fort jag kommer väster om götgatan. Kombinera detta med ett lokalsinne som om jag har bott på en åker hela mitt liv, så hamnar man lite snett ibland.

Hur som helst, jag kom hem till slut och har just färdigställt en GRYM grönsakssoppa. Skulle egentligen på SFF's volontärsfest ikväll men fuck me ifall jag orkar, blir nog Indiana Jones istället.

Så sug och svälj, trevlig helg; det har iaf jag haft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar