måndag 29 december 2008

I can see clearly now the rain is gone

Jaha, nu har S och jag haft influensa sedan 4 dagar tillbaka.

Allting började med en väldigt ödesdiger juldag.
Efter att ha varit hemma hos mormor på lunch åkte jag hem till mig.
Jag skulle träffa tjejerna hemma hos K för lite middag, massa dricka och sen utgång.
Det blev som vanligt världens bästa kväll, sen blev det jävligt blött - kan inte hävda att jag minns hur jag om hem och har även en jävligt obehaglig känsla av att jag började brottas med någon av S's kompisar inne på Ambassadeur.
Hur som helst. Hem kom jag, in i duschen, ner i sängen och BAM! någon timme senare, runt klockan 6 på morgonen vaknar jag i en pöl av mitt eget svett, sprängande huvudvärk och mår allmänt skitdåligt. Ungefär samtidigt vaknar S och börjar oja sig (han hade kommit hem ungefär en timme efter mig på natten, i ungefär samma tillstånd som jag).

Och i sängen har vi alltså legat sedan dess. Vi har kollat på 10-12 filmer och förburkat två toapappersrullar med snytpapper. Det här är nog första gången jag har suttit längre än 5 minuter framför datorn pga. svåra yrselanfall.
Men skam den som ger sig! Idag mår vi alltså hyfsat bra, jag ska hem till morsan som har lunginflammation (jag vet, det är en epedemi) och sen ska vi åka och handla. Det kändes lite väl tragiskt att äta julsalami till frukost idag så någonting måste göras. Jag återkommer om våra framsteg respektive bakslag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar