lördag 20 december 2008

Lördag

Vilken fantastisk start på julledigheten. Gick upp 11.30 och hade sådär jobbigt ont i ryggen som man bara får av att ligga i horisontellt läge i en för mjuk säng för länge. Ett riktigt lyxproblem, vilket ju alltid är trevligt.

Fick reda på igår att jag var välkommen tillbaka till arbetsplatsen i januari, vilket gjorde mig väldigt glad. Fick även ett mail från den djävulskt långsamme, potentiellt framtida arbetsgivaren. De ville att jag skulle komma in och göra lite personlighetstester. Kommer tydligen att ta två timmar. Detta kommer vara typ sjätte gången jag träffar dem. Men om jag nu får jobbet senare i vår så kommer det väl kännas rätt bra att de har varit så noggranna.

Igår så kom S och jag fram till att ifall vi skulle skära ner på vårt uteliv så skulle vi ha råd att åka jorden runt en gång om året. Detta gjorde mig lite bitter men också skeptisk, så jag gjorde en liten översiktsbudget:

Och ja, krogen är den näst största utgiften efter hyran. Helt bisarrt.

Posterna hyra, fasta kostnader och - i viss mån - mat, måste få vara konstanta. Kan inte göra så jättemycket åt dem. Och julklappar/presenter blir ju lite fläskigare såhär i jultider. Men övrigt, restaurangbesök och krogen borde man ju kunna dra in lite på. Eller?


Ps. Kom i efterhand på att diagrammet ovan är lite missvisande, främst pga. det faktum att jag bara jobbat ca. 10 dagar innan jag fick min första lön. Lovar att att återkomma med en mer rättvis bild framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar