söndag 2 november 2008

PF

Jag är inte så himla van vid att vara ensam i lägenheten eftersom S brukar vara här med mig. Nu är det dock andra natten jag kommer sova här själv. Och även fast det är väldigt skönt så är det ofattbart hur osjälvständig jag har blivit av att vara sambo. Jag vet liksom inte riktigt vad jag ska göra. Men om allt går enligt planerna så tänker jag nog göra lite älgbiffar och kolla på Bottle Rocket.

I fredags hälsade jag alltså på hos I i uppsala. Stackarn, ifall jag pluggade till civilingenjör skulle jag nog ta livet av mig. Här har ni ett smaskigt smakprov från en av hans första matteböcker, numera två år gammal:


Mm, so much fun. Iaf, när tåget hade kommit till knivsta så började det snöa. Det är faktiskt helt fantastiskt vad vi svenskar bli påverkade av vädret. Människor tog av sig hörlurarna, lade ner tidningarna och log strålande mot varandra. "Titta det snöar!" "Ja, där ser man". Och efter några få minuter av totalt samförstånd runt det smått otroliga kring att det snöar (i år igen) sjunker alla tillbaka till det de gjorde.
När jag kom fram till uppsala så hade det däremot började cp-blåsa halv storm och det var plötligt inte sådär Disney-idylliskt längre.

Det blev dock en mäkta trevlig kväll med tacos, gräshoppa och dans på kalmars nation - på nåt sätt lyckades även icke-studenten ta sig in. Kvällen slutade på ett vandrarhem som I bor på just nu. Detta eftersom I gjorde misstaget att hyra ut sin lägenhet till en kille med seriösa tvångssyndrom över sommaren. Den här killen duschade en sisådär 15 gånger om dagen vilket ledde till att hela lägenheten blev allvarligt fuktskadad. Så nu bor stackars I på vandrarhem tills den är färdigreparerad. Så kan det gå.

Och här har ni dagens låttips.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar