lördag 8 november 2008

Vuxenpoäng

Jag är så mätt. Låt mig förklara varför:

Dagen började (faktiskt) med att min mormor kom hit och åt lunch. Sen blev det tvättsortering och (faktiskt) en löprunda innan C drog ut mig på en invigning av en affär som säljer vintersportkläder. Vilket ju var helt fantastiskt med tanke på att jag inte har åkt skidor sen i gymnasiet och fasar för allt som har med snö att göra. Men gratis vin fanns det iallfall så efter en tur där åkte vi till Vampire Lounge eftersom C hade hört att de hade mycket goda och prisvärda drinkar där. Sagt och gjort, vi åkte dit. Så sörplade vi snabbt i oss tre drinkar, bl.a. den här raringen som kan bli din för det facila priset av 80 kr:



Jag vet att det syns asdåligt, men tänk dig ett glas fullt med chokladsås, bailey's, kaluha, glass och grejer och du är typ hemma. "Vlad the Impaler" hette den (vilket jag tyckte var dråpligt eftersom vi trots allt satt på vampire lounge - det finns nog en göteborgare gömd där inne någonstans). Och den var onekligen både privärd och JÄVLIGT god. Men så sjukt mäktig så se den mer som efterrätt än alkohol. Därav mättnaden. Så var det löst. Sjukt nöjd över att vara hemma typ 12 och hyfsat sammansatt snarare än cp-full och sönderrökt. Yeeeess.

Imorgon ser jag fram emot en Filippa K-utförsäljning. Vore trevligt med en ny vinterjacka eftersom min är 7 år gammal och har muddar som mest ser ut som ett knippe trasigt sjögräs än slutet på en ärm. Dessutom blir det nog däckbyte hemma hos morsan och en hemmafest hemma på söder. Mm, mumma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar