fredag 31 oktober 2008

Allahelgona

Det är snart dags för lunch. Och för tredje lunchen i rad kommer jag inmundiga något som jag skulle vilja kalla "Belinda basic". Denna gång såg det ut som följande:



1 liten lök
3 vitlöksklyftor
1 paprika
1 burk svarta bönor
2 portioner matvete

Det fiffiga med denna rätt är att den kan varieras i det oändliga. Grunden är lök, paprika, kolhydrater (ris, matvete, quinoa...) och bönor (sojabönor, svarta bönor, kikärtor...). Man kan även smaksätta med pesto eller annat kul. Just den här varianten avnjuts bäst med ett stekt ägg, lite broccoli och creme fraiche. Men som sagt, whatever works for you.

Nu är jag äntligen klar med mitt extrajobb, visste väl inte riktigt vilken handkramp det skulle innebära att skriva adresser på 700 kuvert. Men nu vet jag. Det här är typ 2/3 av den slutgiltiga massan kuvert (och det ser inte så jävla farligt ut, jag vet, men jag kan berätta att jag har utvecklad en mörklila inbuktning på långfingret av allt skrivande):



Men det är ju samtidigt grymt lätta pengar så jag är glad. Lite senare idag hoppas jag på att möta L för en trevlig kaffe och sen ska jag hem till I i uppsala och hänga. Det kan nog bli bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar