tisdag 11 november 2008

planen vs. verkligheten

planen:

8.00 gå upp, äta frukost
9.00 dammsuga
9.30 skriva NYA kuvert som S skaffat åt mig
10.30 söka jobb
11.00 göra thailand research (förklaring följer) alt. skriva på boken
12.00 lunch
13.00 åka till C och vika pappmegafoner
17.00 träna

verkligheten:

9.30 gå upp, felprioritera och göra världens mest avancerade frukost
10.30 skriva kuvert
11.20 dammsuga
11.30 söka jobb (vilket det inte fanns några, förutom ett tips jag fick från mormor hos regeringen vilket jag CLEARLY är underkvalificerad för)
12.30 lunch (kommer snart)
13.30 och framåt: skriva fler kuvert eftersom jag TOTALT underskattat vilken tid det tar. jag är liksom inte van vid att skriva med händerna och pennor vilket leder till obehag och slutligen kramp om jag inte passar mig.

så... min ambitiösa plan har helt gått i stöpet. jag är en lazy fucker som inte ens kommer upp ur sängen. och nu sitter jag här istället för att rycka tag i mig själv. ja, ni fattar ju hur det här kommer att gå.
MEN jag ska kolla upp hur det går med drömjobbet, denna process har ju dragit ut på tiden nåt så enormt, mycket frustrerande. Och jag hade ju span på ett vik men det skulle börja om typ en vecka och jag har fortfarande inte hört nåt så jag blir skeptisk, skeptisk.

Men men, jag har iaf haft bra dagar sedan jag senast skrev. På lördagen hade jag en sån brutal träningsvärk att jag på allvar inte trodde att jag skulle komma upp ur sängen. Jag ska aldrig göra ufall igen, någonsin. Men jag var ändå rätt pigg och väckte S och en övernattande J. Sen blev det utförsäljning (hittade en tröja som jag kommit på att jag aldrig kommer använda), gröncurry och tupplur innan K's hemmafest. Urtrevlig tillställning förövrigt. Spelade guitar hero typ hela natten och massa trevliga människor och vinet flödade och det ena med det femte. Såhär såg det ut större delen av kvällen:



På söndagen blev det slutligen däckbyte, middag hos mamma och en fruktansvärd kallsvettig natt (eftersom vi hade alldeles för varmt täcke och det var alldele för kallt i frummet, vet ni när det blir sådär?). Och igår var jag hos C och vek massa pappmegafoner och introducerade henne till idén som M, K och jag kläckte i Grekland om vår thailändska bunglowby. Hon bet ju direkt så nu ska jag komma igång med det där igen.

Och här kommer dagens låttips.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar