måndag 27 oktober 2008

Montag

Nästan uppe i kontorstid idag, känns bra. Känner mig lite seg efter några glas rödvin igår. What's up med det liksom, det är INTE ok att bli semi-bakfull efter en MIDDAG.

Anyways, igår kom vi hem från vår värdshusvistelse som var mycket trivsam, indeed. Känns som att jag bara har ätit och sovit hela helgen och det är ju aldrig fel. Kultupoäng: igår gick vi även en guidad visning på Gripdholms Slott och kollade på typ 700 porträtt av gamla gubbar och gummor. Men det var kul, såhär ser det ut:


Fredagen var riktigt trevlig. Vi gick och käkade på Hakkamui för att sedan dra till Ljunggrens och avsluta på East. Vi försökte tappert att tränga oss in på 1900 mot kvällens slut och ville inte lyssna på att de bara hade öppet i typ fyra minuter till. Det gick sådär så vi fick helt enkelt åka hem. Bonus: Vi gick förbi White room så nu vet jag var det ligger. Jag kommer väl antagligen aldrig hamna där (förutom nån ödesdiger natt 2006 om jag minns rätt) men det kan ju vara bra att veta. Kanske.

Och igår var jag hemma hos U för att käka middag (som sedermera lämnade mig i detta halvt illmående tillstånd). Hon hade lagat en präktig lasagne och ville kolla på "Gossip girl". Jag har ju aldrig sett detta program som jag har hört är så omsusat. Måste erkänna att jag inte riktigt fattar vad som är grejen, men det är väl samma sak som OC och Sex and the city, jag fattade ju aldrig det heller. Men säg mig, finns det inte ett problem i att man tutar i folk att alla 16-åringar knarkar dagligen, har massa trekanter och klär sig i outfits som kostar lika mycket som min (nu obefitnliga) måndslön? Jag tycker att känns lite wrongt.

Jaja, nu ska jag äta frukost, fila lite mer på min bäbis och kanske, kanske titta på ett avsnitt "Californication". M kommer hit på lunch också, det blir... tonfisksallad, kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar