tisdag 28 oktober 2008

The aspiring author

Ok, so. Har känt mig lite krasslig idag, hostade upp massa läskiga grejer när jag vaknade i morse. Och det förbättrades antagligen inte av att jag var tvungen att cykla hem till M i spöregnet för att returnera hennes dator. Men då fick jag väl lite träning, -ish. Försökte hetsa henne att gå med på en maskerad halloween fest på fredag, vi får se hur det går.

Annars har jag fått grovt mycket projektjobb gjort idag. Har skrivit två kapitel under rubrikerna "svensk mat" och "svenskens karaktärsdrag" så high-five till mig själv för det. Unnade mig alltså TVÅ avsnitt "Californication" (till frukost och lunch).

Men jag är dålig på andra sätt. Skulle gått till arbetsförmedlingen samt hjälpt till att dela ut festivaltidningar. Which I didn't. Men jag har mina skäl och jag väntar ju på att få hem hundratals exhalterande kuvert som jag ska kladda på så YEAY. Å andra sidan; jag har läst mycket om svenskens "duktig"-syndrom så jag intalar mig själv att allt är ett illa dolt kulturarv och att jag inte BEHÖVER göra NÅGONTING. Så känns allting bättre.

Nu ska jag iaf dammsuga och bädda sängen så att S känner att hans (fortfarande) pyjamasklädda sambo gör någon som helst nytta. Om han bråkar så kan jag iof fälla honom, polis-M visade mig några trick igår. So bring it on, rapists!

PS. Intervju igen på MÅNDAG. Vet inte om jag ska tycka att det är skönt eller fruktansvärt att jag kommer vara inne på min tredje arbetslösa vecka när det väl händer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar