fredag 24 oktober 2008

Kanske jobb

Var på intervjun igen på drömjobbet idag. Det ser lovande ut. Men man ska ju inte ropa hej och sådär. Min kära pojkvän har iaf styrt så att jag ska få skriva adresser på typ 1100 kuvert för nåt utskick så det blir ju lite cash såhär i "mellandagarna".
Efter intervjun åkte jag hem till M och skulle låna hennes dator (datorlös som jag ju är, måste skaffa en egen laptop känner jag), men vi sköt upp det tills på måndag. Hon behövde den för massa jobb med hennes up-and-coming affärsidé. Jag ska också bli entreprenör, goddammit!
Så, inpirerad som jag blev, åkte jag till stadsbiblioteket för att göra lite research för min egna lilla bäbis. Jag vet inte riktigt hur det kommer bli men det kommer iallafall bli något mellanting mellan en rolig faktabok och en serietidning. -isch. Kom hem med typ 9 tunga böcker iaf så nånting blir det väl.
Men nu är det fredag! Det verkar bli middag med M och S's kompis V. M kom precis och vi sitter och dricker boxvin och kollar på "ensam mamma söker", tydligen ett av M's favoritprogram, och pratar om hennes framtid som agent. Iaf, om V får som han vill blir det tapas på linnégatan. Och sen en öl eller så (hoppas hoppas, väldigt törstig). Imorgon ska S och jag iväg och leka fint folk på Gripsholms värdshus och tänker inte återkomma förrän söndag. Så, trevlig helg, y'all.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar