söndag 29 mars 2009

Weekend Over

Så, i helgen har jag varit rätt kulturell.

I fredags var jag hemma och gjorde kycklinggryta (sjukt god), kollade på Vicky Cristina Barcelona (sjukt bra) och Conspiration Theory (somnade efter halva, men verkade rätt bra).

I lördags var det vernissage/fest på gamla Ugglan/boulebaren. Hade aldrig varit där men alla ställen in favor för kombon pingisbord, öl och videokonst är trevliga, tycker jag. M's kompis P var med och jag försökte ragga lite jobb av honom. Med tanke på hur han fick se mig i mitt esse, när jag klockan halv två hällde en halv kebab på mig av misstag, så ska jag kanske inte hoppas för mycket.

I söndags drog S, E och jag på ett TILL vernissage. Eller typ, det är någon form av "marknadsplats" för oetablerade konstnärer. Tänkte att jag ska försöka kränga mina teckningar till dem. Ha. ha. Men lite coola grejer hade de iaf.



Sen satt vi få mysigaste fiket högst upp i PUB huset och diskuterade gud, konsumtion och politik i typ tre timmar - varför gör man inte det oftare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar