måndag 30 mars 2009

Aktiv måndag

Idag var jag hos min SÅNGPEDAGOG. Just det. Hon heter Kishti Tomita och ni kommer kanske ihåg henne från det där populära tv-programmet Idol. Men hon har ju faktiskt ett riktigt jobb och idag skulle vi jobba med mina röstresurser. Enda problemet var att vi liksom inte kom så långt. Tydligen så har jag ett felroterat bäcken, gam-nacke och ojämna fötter - och då blir inga sånger sjungna innan man har rättat ut det.

Men det sjukaste var faktiskt när hon verkligen kom igång med sina akupunktur-misshandel och började klämma runt i bröstkorgen på mig. Sjukt obehagligt var det, men efter några sekunder känner jag hur allting släpper och jag börjar STORBÖLA. Jaja, säger hon, sånt händer. Det är bara kroppsminnet vet du (tydligen bär jag på omedvetna trauman från när jag gjorde illa ryggen i mjölkdisken på ICA 2004). Men det känns ju lite genant när man sitter och hulkar hemma hos en främmande människa som en annan retard. Men det var intressant, nästa gång ska vi jobba med mina höfter så vi ska se hur det går. Jag kanske börjar kaskadkräkas, vem vet.

Sen gick jag på en förelösning om barns hjärnutveckling.


Jävligt intressant faktiskt, tydligen ska man lära sig ett främmande språk innan man till fullo har lärt sig sitt modersmål, dvs vid typ 9 månaders ålder. Och ska du bli musiker så är det bara att sätta igång vid 5-6 års ålder, annars är det typ ingen idé. Så I'm fucked.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar