fredag 23 januari 2009

sköna fredag

Första byggveckan lider mot sitt slut. Och det har varit stimulerande; allt ifrån att hitta rätt tjocklek på dörrfoder hos Södermalms Trä till att leka "gömma nyckeln" en fredagkväll (detta var idag - en av våra snickare hade fått med sig nyckeln till huset hem efter jobbet och N och jag spenderade kvällen med att spekulera kring ifall vi skulle ta det nyinredda huset i besittning över helgen).
Här ser vi hur N helt har gett upp hoppet och surar på golvet brevid sängen.

Till slut kom vi alltså hem till stan men min efterlängtade öl fick ge vika för två svullna fötter och en allmän olust över att behöva byta stadsdel.
Men imorgon blir det tvätta, kanske träna (men antagligen inte) och "The Producers" på kvällen. Eventuellt en liten drink på det också. Och på söndag blir det familjemiddag och RÅPLUGG på InDesign (ska tillbaka för SJÄTTE gången till drömjobbet för Adobe-prov, och jag tvekar starkt på att det fortfarande är ett drömjobb, för efter personlighetester, matteprov och typografiförhör känns det mer som ett psykjobb). Så det känns som att jag kommer blir kompenserad för att jag kommer rasa i säng. Typ. Nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar