tisdag 20 januari 2009

IKEA

måste vara det värsta stället i världen. Fullt av små luriga passager och kilometerlånga labyrinter som ska få en att köpa så mycket onödiga grejer som möjligt och försvåra ens kväll. Jag menar, vem är på IKEA kl 19 en måndag? Jag vet vad JAG gör där, JAG köper rekvisita. Men resten är tydligen där och handlar storpack stearingljus, en liten smart krukväxt eller handdukar för skojs skull. Åk hem och titta på TV som resten av oss.

Mitt jobb, ja. Tänkte sätta er in i det lite grann. Här är mitt fordon, som jag åker runt i på dagarna. Ni som skulle hävda att ni känner mig ens det minsta lilla, vet att jag inte är så förtjust i att köra bil. Jag tycker inte att jag är speciellt bra på det och jag har nästintill blivit lite fobisk. MEN. Denna rädsla är nu som bortblåst av att dagligen snirkla mig runt i detta åbäke. Jag tycker inte att bilden riktigt gör bilen rättvisa och vill bara påpeka att det är tre säten i rad därfram och typ 7 meter lastutrymme.


Jahapp, vad mer. Här har vi en av mina arbetsuppgifter:


Inventera byggmaterial. I detta fall nylonplugg och metallexpander. Inte jätteupphetsande men rätt tillfredsställande när det är klart och man får liksom skriva "check!" på fraktsedeln.

Här har vi en till bild från dagens arbete. Tycker att den summerar rätt fint.


Ja, nej, kids. Jag ska ju befinna mig på Gullmarsplan för pick-up kl 07.40 sharp, så det blir nog bara ett enda avsnitt Sopranos till och sen sängen. Så får det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar