tisdag 28 april 2009

Jobbet!

Jag har ju glömt att berätta om jobbet!
Jag har ju fått ett nytt jobb som projektledare på ett föratg som heter Smart Media.
De gör annonsbilagor och tematidningar och en stor del av jobbet går ju ut på att man ska kränga sina annonsplatser. Så nu håller vi på att studera till att blir riktigt hungriga, drivna säljare. Rätt kul.

Men kontoret är ju det roligaste. När det är igång ordentligt så känns det lite som en stock market.
Folk står upp och hojtar i sina headset och så fort man har sålt nåt så får man plinga i en stor klocka som står mitt i rummet. Och så får man champagne eller klockor om man säljer bra. Och så spelas det bara "eye of the tiger" och "the final countdown" på högsta volym på hela kontoret och varje morgon måste man stå och skrika i grupp för att "komma igång ordentligt". Ja, det är ett jävla drag. Man är inte helt van men det är rätt kul.

OCH OCH OCH! Jag har fått visitkort. Riktiga vuxenpoäng. Fast det är fel nummer såg jag idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar